کد خبر: 79957

مقایسه نمایشگاه کتاب امسال با سال قبل

مبلغ فروش، دو برابر/ تعداد کتاب، 500 هزار نسخه بیشتر

قیمت تخمینی کتاب در سال قبل 88 هزار تومان بوده که امسال این رقم را 110هزار تومان در نظر گرفته اند.

علی رمضانی، سخنگوی نمایشگاه کتاب مجموع فروش سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران، سال 1402،  را بیش از ۴۰۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفته که 251 میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در بخش حضوری و ۱۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش مجازی کتاب خریداری شد. تعداد کتاب‌های خریداری‌شده بیش از ۳.۵ میلیون نسخه تخمین زده شده. تعداد نسخه‌های فروش‌رفته در بخش مجازی (دقیق) ۱.۳۶۹.۶۰۶ نسخه بوده است و تخمین تعداد نسخه‌های فروش‌رفته در بخش حضوری (براساس میانگین قیمت کتاب‌های فروش‌رفته در بخش مجازی): ۲.۲۹۷.۵۲۹ نسخه بوده است. یعنی در مجموع سه و نیم میلیون نسخه کتاب فروخته شده است.

سال گذشته یاسر احمدوند، رئیس سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران گفته بود که یک میلیون و ۲۰۰ نسخه کتاب در بخش مجازی این رویداد فروش رفته‌ و در بخش حضوری احتمالا فروش بیشتری انجام شده‌است. که در مجموع ۲۱۱ میلیارد تومان درآمد داشته است. در کل در این دوره نمایشگاه حدود ۳ میلیون نسخه کتاب فروش رفته‌است.

به عبارتی فروش ریالی کتاب در نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شده اما به تعداد نسخه های فروش رفته تنها 500 هزار نسخه اضافه شده است. 

مرتبط ها